چراغ دوچرخه ( راهنمای خرید )

چراغ دوچرخه ( راهنمای خرید )

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

چراغ دوچرخه ( راهنمای خرید )

چراغ های دوچرخه در جلو و عقب دوچرخه وصل می شود. هدف اصلی از تهیه این چراغ ها بهبود دید در جاده و مهمتر از آن مشاهده بهتر سایر رانندگان نسبت به موقعیت دوچرخه سواران در تاریکی شب است. دوچرخه سواری در شب به طور قابل توجهی خطرناک تر از روز است. برخی از دوچرخه سواران به برچسب روی دوچرخه یا پوشیدن روکش های رنگی بسنده می کنند که اصلا کافی نیست. اگر دوچرخه سوار حرفه ای یا نیمه حرفه ای کوهستان یا جاده هستید، حتماً یک نور مناسب و مطمئن برای دوچرخه خود تهیه کنید.


تاریخ

اولین چراغ دوچرخه در سال 1876 (143 سال پیش) از روغن ساخته شد و برای دوچرخه های معمولی طراحی شد. چراغ قوه دوچرخه برقی اولین بار در سال 1888 اختراع شد، اما تا 10 سال بعد به یک محصول جدی و کاربردی تبدیل نشد.

آنها از یک لامپ رشته ای با باتری سرب-اسید طراحی شده بودند و با یک دینام در مرکز چرخ شارژ و روشن می شدند. اما امروزه تکنولوژی این چراغ ها به کلی تغییر کرده است و بسیار روشن تر و سبک تر هستند. و حرفه ای تر شده اند و دیگر از قطعه ای به نام دینام استفاده نمی کنند.


انواع چراغ دوچرخه

امروزه چراغ های دوچرخه در مدل ها و کیفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود. هنگام خرید این چراغ ها ابتدا از خود بپرسید که هدف شما از تهیه آنها چیست؟ شما می خواهید ببینید یا دیده شوید. چراغ های جلوی قدرتمند معمولاً قابل شارژ و گران تر از مدل های پایین تر خود هستند. در واقع می توان گفت که یک قاعده کلی وجود دارد که هر چه لومن یا روشنایی یک لامپ بیشتر باشد، نور خروجی بیشتر و قیمت آن بیشتر می شود.

 

یکی از نکاتی که در خرید چراغ قوه دوچرخه باید به آن توجه کرد مدل و میزان مصرف باتری است. مدل های قدرتمند هزینه بیشتری دارند، اما به دلیل استفاده از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ با حداقل سیکل شارژ 500 بار، هزینه باتری شما کاهش می یابد و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود. بنابراین اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید، چراغ های حرفه ای با باتری قابل شارژ تهیه کنید. اما اگر دوچرخه سوار حرفه ای نیستید و مصرف بالایی ندارید از چراغ های با قیمت مناسب تری با باطری های نیم قلمی یا قلمی استفاده کنید که معمولا با چندین LED طراحی شده و مصرف پایینی دارند.

 

به طور کلی مانند سایر وسایل نقلیه، چراغ های سفید در جلو و دسته دوچرخه و چراغ های قرمز در پشت صندلی نصب می شود. اکثر چراغ‌های دوچرخه دارای حالت‌های روشنایی متفاوتی هستند و به کاربر این امکان را می‌دهند که حالت‌های روشنایی را بر اساس میزان شارژ باتری تنظیم کند. البته چراغ های خطر معمولاً بیش از یک یا دو حالت روشنایی ندارند. جالب است بدانید در کشورهای پیشرفته قوانین سختگیرانه ای برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است، مثلاً در برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان یا هلند چراغ های قرمز چشمک زن روی دوچرخه ها ممنوع است یا در فرانسه دوچرخه های بالای 11 کیلوگرم ممنوع است. باید سیستم داشته باشد نورپردازی مناسب. برخی از افراد نیز چراغ قوه پلیس خود را روی کلاه ایمنی دوچرخه خود می گذارند و از آن به عنوان چراغ روی دوچرخه خود استفاده می کنند.


نتیجه

دوچرخه سواری در شب هیجان و آرامش خاص خود را دارد. اما خطر بیشتری وجود دارد که شما را تهدید می کند. شما باید مطمئن شوید که دوچرخه شما دارای تجهیزات روشنایی مناسب است تا شما را ایمن نگه دارد. اگر به هر دلیلی تصادف یا حادثه ای در شب اتفاق بیفتد، ممکن است یکی از مقصران اصلی آن باشید زیرا هیچ سیستم روشنایی برای دوچرخه خود تهیه نکرده اید. پس یک سیستم روشنایی خوب تهیه کنید تا سفری امن و لذت بخش داشته باشید.

 

https://jahancyclet.com/product-category/%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d9%88-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa/




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1401 ساعت : 15:29
بازدید : 336

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: